TREBALL FI DE GRAU AssignaturaCodi: 1891Titulació: Grau en PsicologiaFacultat de Ciències SociosanitàriesCurs: Curs 4 de Grau en PsicologiaSemestre: 2Tipus: Treball fi grauIdioma: CastellàECTS: 6Teoria: 3Pràctica: 3Hores: 150Adreçades: 60Compartides: 40Autònomes: 50Matèria: Treball de Fi de GrauMòdul: Pràctiques Tutelades i Treball de Fi de GrauWeb docent Departament: Contingut relacionat Carregant... DescripcióTreball Fi de GrauProfessoratInterés professionalEl TFG és un treball autònom i individual que cada estudiant realitza sota la supervisió d'un tutor acadèmic, que actúa com a dinamitzador i facilitador del procés d'aprenentatge. En ell cada estudiant ha d'elaborar un treball en el qual desenvolupi les competències i els coneixements adquirits, teòrics i pràctics com a culminació dels seus estudis i com a preparació per a l'exercici futur d'activitats professionals en l'àmbit corresponent a la titulació obtinguda.Competències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsAplicar el codi ètic i deontològic de la professió, i considerar els drets dels usuaris i la legislació vigentCapacitat per a analitzar, avaluar i valorar les situacions individuals i col·lectives identificar problemes, interpretar dades i formular solucions als problemes individuals o col·lectius.Establir una bona comunicació interpersonal per a dirigir-se amb eficiència i empatia a la comunitat on es treballa i als individus amb els quals es relacione.Capacitat d'actualització, consolidació i integració dels nous coneixements per a la millora de l'exercici professional utilitzant les tècniques d'autoaprenentatge continuat i l'anàlisi crítica.Capacitat per a utilitzar i promoure la innovació i creativitat per a la solució dels problemes professionals.Competències EspecífiquesSer capaç de conduir una entrevista i aplicar correctament tests, proves diagnòstiques i altres eines d'avaluació psicològica. Si escau, ser capaç de dissenyar eines bàsiques per a l'avaluació i diagnòstic psicològic.Saber analitzar i interpretar adequadament els resultats d'altres avaluacions i intervencions psicològiques dutes a terme per altres professionals.Ser capaç d'adaptar la intervenció professional a diferents contextos i situacions professionals, treballant en equips interdisciplinaris, tant en el medi hospitalari o en atenció primària, com en altres contextos organitzatius d'actuació professional.Ser capaç d'emetre judicis diagnòstics (orals i escrits) raonats després d'aplicar adequadament procediments contrastats d'anàlisis del comportament individual i col·lectiu, tot respectant els components ètics de l'activitat professional i científica del psicòleg o psicòloga, i tant davant del subjecte objecte d'intervenció, com d'altres professionals.Aplicar els coneixements i capacitat tècnica propis de la psicologia per a ajudar a resoldre problemes de rellevància clínica i/o social, generats tant per condicions del propi subjecte o com per una dinàmica social determinada.Identificar les tècniques d'intervenció psicològica més apropiades en cada context per a afrontar amb èxit i garanties per a les persones problemes clínics i socials, així com dissenyar i aplicar plans d'intervenció a nivell individual i de grupObjectius (resultats d'aprenentatge)01L'estudiant serà capaç de seleccionar mètodes i procediments adequats de treball per donar resposta a les qüestions plantejades.02L'estudiant serà capaç d'utilitzar les eines i fonts documentals pròpies de l'àmbit de la Psicologia.03L'estudiant serà capaç d'organitzar i manipular dades, així com utilitzar tècniques convencionals d'anàlisi ajustades als objectius plantejats.04L'estudiant serà capaç de redactar una memòria final del treball realitzat amb contingut i format adequats i ajustant-se a les normes APA.05L'estudiant serà capaç d'exposar oralment el seu treball, defensant i raonant les decisions preses per a la consecució del mateix.06L'estudiant coneixerà i s'ajustarà al codi deontològic de la Psicologia.ContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesU1Disponible en la web docente: http://umh1891.edu.umh.es/CronogramaSetmanaUnitats didàctiquesHores dirigidesHores compartidesHores autònomesHores totals1424102423934431144239542396443117423984239944311104239114239124431113423914425111544513Pràctiques de l'assignaturaBibliografia Bàsica"Publication manual of the American Psychological Association". Washington American Psychological Association 2012. Nicol, Adelheid, A.M. Pexman, Penny M. / Padilla Sierra, Gloria trad. / Viveros Fuentes, Santiago ed. "Cómo presentar resultados Una guía práctica para crear figuras, carteles y presentaciones". México [etc.] Manual Moderno cop. 2007. Bibliografia ComplementàriaHofstadt Román, Carlos J. van-der. Gómez Gras, José María, dir. "Competencias y habilidades profesionales para universitarios [recurso electronico] /". Madrid : Ediciones Díaz de Santos, 2006. EnllaçosCom afrontar el treball fi de grau? Un problema o una oportunitat per culminar amb el desenvolupament de les competències.El plagi i l'honestedat acadèmica.Com citar i elaborar referències bibliogràfiques.Com fer un treball acadèmic?Blog del TFGPlazos de solicitud de evaluación y defensa del TFGProgramariMetodologia i avaluacióMetodologiaAprenentatge orientat a projectes: Realització d'un projecte per a la resolució d'un problema, aplicant aprenentatges adquirits i fomentant habilitats relacionades amb la planificació, disseny, realització d'activitats i obtenció de conclusions.Contracte d'aprenentatge: Desenvolupar aprenentatges actius mitjançant un acord entre el professor i l'estudiant en què es compromet què se'n va a aprendre, com se'n va a fer el seguiment d'aquest aprenentatge, el període de temps que s'estableix i els criteris d'avaluació.Expositiu/Lliçó magistral: Transmetre coneixements i activar processos cognitius en l'estudiant, implicant la seua participació.AvaluacióEl TFG consisteix en un treball a realitzar per l'estudiant amb l'assessorament d'un professor tutor en el qual s'integraran els coneixements adquirits en una o diverses matèries i l'avaluació serà efectuada tant pel tutor com per un tribunal. El contingut del treball estarà relacionat amb els diferents àmbits de la Salut. El contingut de cada TFG podrà correspondre a una de les següents modalitats: Modalitat 1. Treball de revisió bibliogràfica.Modalitat 2. Treballs de caràcter profesional.Modalitat 3. Altres treballs no ajustats a les modalitats anteriors.Per ser avaluat, l'estudiant ha d'elaborar una memòria final i fer una defensa pública. * La memòria final del TFG, d'acord amb les normes APA, serà avaluada pel / per la tutor / a, que la qualificarà en una escala de 0 a 10. * L'exposició oral i defensa del TFG davant un Tribunal Avaluador serà qualificada en una escala de 0 a 10 Es valoraran els següents aspectes: Presentació i claredat expositiva, originalitat i qualitat del Treball, capacitat de síntesi i capacitat crítica. L'acte de defensa consistirà en una exposició oral per part de l'estudiant, durant un temps màxim de 10 minuts, després de la qual els membres del Tribunal podran fer les consideracions i preguntes que considerin oportunes, havent l'estudiant respondre a aquestes qüestions de manera conjunta en un temps no superior a 5 minuts.La qualificació final serà la resultant d'aplicar la mitjana aritmètica entre les notes atribuïdes al TFG per cada un dels membres del Tribunal d'Avaluació i ponderada amb la qualificació atorgada pel tutor, de manera que un 30% correspon a la qualificació del Tribunal i un 70% a l'avaluació atorgada pel tutor del TFG. Aquesta qualificació final s'atorgarà en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb expressió d'un decimal, a la qual haurà d'afegir la seva corresponent qualificació qualitativa: ¿ 0-4,9: Suspens. ¿ 5,0-6,9: Aprovat. ¿ 7,0-8,9: Notable. ¿ 9,0-10: Excel·lent. Per a més informació, es pot consultar el Blog del TFG: http://umh1891.edu.umh.es/