Descripció
La investigació científica i la seua formació. Bases de dades científiques. Cerques documentals. Comunicació científica. La redacció científica i la seua normativa. Tècniques d'investigació qualitativa i quantitativa. Anàlisi de dades qualitatives. Regressió lineal múltiple. Anàlisi lineal jeràrquic. Anàlisi multivariada. Models estructurals. Sèries temporals. Formes i aplicacions en la gestió de recursos humans.
Competències Generals
- Autogestió: establiment de metes; avaluació dels recursos necessaris; planificació d'activitats; organització d'activitats; revisió del propi progrés i exercici.
- Maneig d'informació: arreplega eficaç d'informació de llibres i revistes; arreplega eficaç d'informació de documents; arreplega eficaç d'informació d'una altra gent; disseny i conducció d'entrevistes; custòdia de documentació.
- Comunicació: lectura i escriptura en anglés; realització de presentacions audiovisuals; realització d'informes orals i escrits; comunicació de doble via eficaç, interpretació de les intencions de la gent.
- Acadèmiques: raonament lògic; pensament crític; aplicació de diverses estratègies de solució de problemes; avaluació de nous desenrotllaments.
- Estratègia professional: elecció d'una estratègia apropiada per a tractar amb el problema o problemes, basant-se en una reflexió sobre la situació professional i les pròpies competències bàsiques d'un.
- Gestió de la pràctica professional: disseny i gestió de la pràctica professional, independentment de si es té un xicotet negoci o s'és part d'una organització pública o privada més gran, incloent aspectes financers, de personal, i operatius, proporcionant lideratge als empleats.
- Relacions professionals: establiment i manteniment de relacions amb altres professionals, així com amb organitzacions rellevants.
- Adquisició del codi ètic de la professió: reconeixement d'aspectes ètics considerant les perspectives i interessos dels diferents agents (stakeholders) . Garantia de respecte dels principis ètics de la professió en la presa de decisions. Consideració d'assumptes ètics en les activitats d'investigació i professionals. Competència per a jutjar i resoldre dilemas.éticos
Competències Específiques
- Capacitat per a definir processos de disseny i implantació de programes d'avaluació del rendiment, aplicant les tècniques més adequades i tenint en compte els seus avantatges, limitacions i adequació segons les característiques específiques de cada organització.
- Capacitat per a identificar, buscar i accedir a la documentació científica en bases de dades especialitzades, així com per a seleccionar i comprendre la bibliografia especialitzada pertinent.
- Capacitat per a desenrotllar la metodologia i arreplega de dades, anàlisi i interpretació d'informació i resultats, així com l'elaboració de conclusions.
- Capacitat per a exposar i presentar públicament qualsevol treball per mitjà d'una comunicació efectiva.
Continguts
Unitats didàctiques
Pràctiques de l'assignatura
Bibliografia Bàsica
- Anguera Argilaga, María Teresa. "Métodos de investigación en psicología". Madrid Síntesis 1998.
- Botella, Juan (Botella Ausina) / Suero Suñe, Manuel / Ximénez, M. Carmen. "Análisis de datos en psicología I teoría y ejercicios". Madrid Pirámide D.L. 2012.
- Desantes Guanter, José María. López Yepes, José 1946-. "Teoría y técnica de la investigación científica". Madrid Síntesis D.L. 1996.
- García Pérez, J. F. Frías Navarro, M. D. / Pascual Llobell, J. "Diseños de investigación experimental : formación práctica". Valencia Cristóbal Serrano Villalba D.L. 1998.
- León, O. G., y Montero García-Celay, I. "Metodologías científicas en psicología.". Barcelona: Editorial UOC.
- Peiró, José María / Ramos, José. "Intervención psicosocial en las organizaciones". Barcelona PPU, 1994.
- "Manual de publicaciones de la American Psychological Association". México [etc] El Manual Moderno 2010.
Bibliografia Complementària
Enllaços
Programari
Metodologia i avaluació
Metodologia
- Expositiu/Lliçó magistral: Transmetre coneixements i activar processos cognitius en l'estudiant, implicant la seua participació.
- Resolució d'exercicis i problemes: Exercir, assajar i posar en pràctica els coneixements previs mitjançant la repetició de rutines.
Avaluació
- L'avaluació de l'assignatura mitjançant una prova global presencial.
Examen tipus test amb 50 preguntes (10 per cada tema) amb 3 alternatives de resposta.
La fórmula de la correcció és: (10/50) * [Encerts - (errors / 2)]
És obligatori aprovar aquest examen per aprovar l'assignatura
S'aplica el sistema d'ajustos que estableix el Reial Decret 1125/2003, de 5 de setembre.