Descripció
Empresa i empresari. L'ambient empresarial. La funció d'organització de l'empresa. El departament de recursos humans dins de l'organització. El departament de recursos humans i la salut dels seus treballadors. Direcció i estils de lideratge. Presentació d'informació en públic. Noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Aplicació de les noves tecnologies als equips de treball. Aspectes psicosocials del disseny de noves tecnologies en l'organització. Estratègies d'implantació de noves tecnologies en l'organització. Gestió del canvi tecnològic i ús operatiu de les noves tecnologies de la informació. Avaluació de sistemes tecnològics.
Competències Generals
- Maneig d'informació: arreplega eficaç d'informació de llibres i revistes; arreplega eficaç d'informació de documents; arreplega eficaç d'informació d'una altra gent; disseny i conducció d'entrevistes; custòdia de documentació.
- Comunicació: lectura i escriptura en anglés; realització de presentacions audiovisuals; realització d'informes orals i escrits; comunicació de doble via eficaç, interpretació de les intencions de la gent.
- Acadèmiques: raonament lògic; pensament crític; aplicació de diverses estratègies de solució de problemes; avaluació de nous desenrotllaments.
- Estratègia professional: elecció d'una estratègia apropiada per a tractar amb el problema o problemes, basant-se en una reflexió sobre la situació professional i les pròpies competències bàsiques d'un.
- Gestió de la pràctica professional: disseny i gestió de la pràctica professional, independentment de si es té un xicotet negoci o s'és part d'una organització pública o privada més gran, incloent aspectes financers, de personal, i operatius, proporcionant lideratge als empleats.
- Relacions professionals: establiment i manteniment de relacions amb altres professionals, així com amb organitzacions rellevants.
- Adquisició del codi ètic de la professió: reconeixement d'aspectes ètics considerant les perspectives i interessos dels diferents agents (stakeholders) . Garantia de respecte dels principis ètics de la professió en la presa de decisions. Consideració d'assumptes ètics en les activitats d'investigació i professionals. Competència per a jutjar i resoldre dilemas.éticos
- Desenrotllament professional continu: actualització i desenrotllament de les pròpies competències, coneixements i destreses d'acord amb els canvis en l'àrea i els estàndards i requisits de la professió psicològica, les lleis nacionals i les normatives europees.
- Garantia de qualitat: establiment i manteniment d'un sistema de garantia de qualitat per a la pràctica com un tot.
Competències Específiques
- Capacitat per a desenrotllar actituds positives en els treballadors i comportaments que contribuïsquen a incrementar els nivells de rendiment, satisfacció i salut dels treballadors.
- Capacitat per a desenrotllar la comunicació en les organitzacions, el lideratge, la presa de decisions i l'eficàcia organitzacional.
- Capacitat per a actuar en la prevenció de riscos laborals i el desenrotllament de la cultura preventiva en l'empresa.
- Capacitat per a orientar adequadament les persones que desitgen trobar treball o millorar el que ja tenen basant-se en el coneixement del mercat de treball el mercat formatiu i l'avaluació de l'individu.
- Capacitat per a definir i planificar l'estratègia de la Direcció de Recursos Humans i implementar la Gestió de Recursos Humans per competències i gestionar l'àrea econòmica.
Objectius (resultats d'aprenentatge)
- Conéixer l'empresa com a realitat socioeconòmica, la figura de l'empresari i l'empresa des d'una perspectiva de sistema.
- Conéixer l'ambient empresarial, tant intern com extern
- Conéixer la funció d'organització empresarial: l'estructura organitzativa
- Conéixer la importància del Departament de Recursos Humans dins d'una organització
- Analitzar els diferents components que intervenen en el procés de la comunicació
- Distingir les distintes barreres que sorgixen en la comunicació
- Aplicar els elements de l'escolta activa
- Analitzar els diversos elements que intervenen en la comunicació en públic
- Descriure la importància de saber parlar en públic
- Conéixer la importància dels recursos humans en les administracions públiques
- Potenciar la investigació en el participant davall el desenrotllament d'un model de professional investigador per a l'acció dins de l'organització.
- Desenrotllar competències d'investigació
Continguts
Unitats didàctiques
Pràctiques de l'assignatura
Bibliografia Complementària
Enllaços
Programari
Metodologia i avaluació
Avaluació
- PRESENCIALITAT / AVALUACIÓ CONTÍNUA
- Assistència a la classe presencial i participació activa: podran obtenir fins a un 20% de la nota final. (Absència permesa per seguir en l'avaluació contínua fins a un 20%)
- Realització de tots els exercicis proposats pel professorat: podran obtenir fins a un 40% de la nota final. Cal obtenir una nota mínima de 5 sobre 10.
- Examen presencial: podran obtenir fins a un 40% de la nota final. Cal obtenir una nota mínima de 4 sobre 10.
NO PRESENCIALITAT / AVALUACIÓ NO CONTINUADA / CONVOCATÒRIA OFICIAL
- Realització de TOTS els exercicis proposats pel professorat: podran obtenir fins a un 60% de la nota final. Cal obtenir una nota mínima de 5 sobre 10 en cada mòdul o exercici proposat.
- Examen presencial: podran obtenir fins a un 40% de la nota final. Cal obtenir una nota mínima de 4 sobre 10.