Descripció
El Pràcticum II pretén l'adquisició i consolidació d'experiències en planificació, docència i avaluació de les matèries corresponents, el domini de l'expressió oral i escrita en la pràctica docent i el domini de les destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar un clima per a l'aprenentatge i la convivència per part de l'alumne a través de l'activitat tutelada i posteriorment autònoma de les activitats pròpies del professor per part de l'alumne en el centre de pràctiques assignat.
El Practicum II consiste en la realización de una memoria en la que el estudiante demuestra las competencias adquiridas durante el Practicum I como resultado de la observación y de la aplicación de los contenidos de las asignaturas previamente estudiadas en el máster. El desarrollo de la capacidad de análisis y crítica en el futuro docente será imprescindible en su labor profesional.
Competències d'especialitat
- En el cas dels/les alumnes/alumnes de l'especialitat d'orientació educativa, conéixer les característiques psicopedagògiques dels alumnes per a poder avaluar-los i emetre els informes que es requerisquen.
- En el cas dels/les alumnes/alumnes de l'especialitat d'orientació educativa, conéixer les mesures d'atenció a la diversitat que es poden adoptar per a poder realitzar l'assessorament necessari en cada cas.
- En el cas dels/les alumnes/alumnes de l'especialitat d'orientació educativa, analitzar l'organització i funcionament del centre per a coordinar l'orientació, personal, acadèmica i professional de l'alumnat en col·laboració amb els membres de la comunitat escolar.
- En el cas dels/les alumnes/alumnes de l'especialitat d'orientació educativa, desenrotllar les habilitats i tècniques necessàries per a poder assessorar adequadament les famílies sobre el procés de desenrotllament i d'aprenentatge dels seus fills.
- En el cas dels/les alumnes/alumnes de l'especialitat d'orientació educativa, identificar els servicis públics i entitats comunitàries amb què puga col·laborar el centre i promoure i planificar, en col·laboració amb l'equip directiu, les accions necessàries per a una millor atenció de l'alumnat.
- CEOE37. Adquirir experiència en el exercici de la orientació educativa i el
assessorament psicopedagógico acreditant un bàs dominio de la expressió oral i
escrita y de las competències profesionales necessàries para este ejercicio. - CEOE38.Analitzar la realitat escolar en la que se porten a cap las pràctiques utilizando
els marcos teòrics estudiados en el Màster.
CEOE39. Planificar, desenrotllar o avaluar un pla de intervenció en el ámbito de la
orientació educativa i el assessorament psicopedagógico. Identificar posibles àmbits
de mejora de la intervenció realizada argumentant los fonaments teóricos de la
proposta y com se avaluaria ésta. - CEOE40. Revisar la pròpia experiencia i los coneixements previos des de el punt de
vista de les competències adquirides o desenrotllades durant la realització del
pràcticum.
Objectius (resultats d'aprenentatge)
- Describir las características organizativas del centro
- Realizar análisis críticos del plan de trabajo del centro
- Determinar las necesidades de formación continuada del personal del centro
- Participar en las actividades propuestas por el centro
- Informar sobre los trabajos o actividades realizadas tanto con los profesionales que le acompañan en su tarea, como de las actuaciones concretas
- Incorporar las TICs y las redes de información al proceso de enseñanza aprendizaje
- Incorporar las TICs y las redes de información al proceso de enseñanza aprendizaje
- Proponer acciones innovadoras ligadas a materias concretas
Continguts
Unitats didàctiques
Pràctiques de l'assignatura
Bibliografia Complementària
Programari
Metodologia i avaluació
Metodologia
- Aprenentatge cooperatiu: Desenvolupar aprenentatges actius mitjançant estratègies de treball cooperatiu entre estudiants i fomentant la responsabilidad compartida per assolir metes grupals.
- Aprenentatge orientat a projectes: Realització d'un projecte per a la resolució d'un problema, aplicant aprenentatges adquirits i fomentant habilitats relacionades amb la planificació, disseny, realització d'activitats i obtenció de conclusions.
- Estudis de casos: Adquisició d'aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats, per tal d'interpretar-los i resoldre'ls, entrenant diversos procediments alternatius de solució.
- Expositiu/Lliçó magistral: Transmetre coneixements i activar processos cognitius en l'estudiant, implicant la seua participació.
Avaluació
- En el siguiente enlace puedes consultar toda la información relativa a la evaluación del Practicum http://masterprofumh.es/curso-academico/segundo-semestre/