DISSENY DE PRODUCTES AssignaturaCodi: 1522Titulació: Grau en Administració i Direcció d'Empreses. Campus d'OriolaFacultat de Ciències Socials i Jurídiques d'OriolaCurs: Curs 4 de Grau en Administració i Direcció d'Empreses. Campus d'OriolaSemestre: 2Tipus: OptativaIdioma: CastellàECTS: 6Teoria: 3Pràctica: 3Hores: 150Adreçades: 60Compartides: 10Autònomes: 80Matèria: OPTATIVITAT DEL CENTREMòdul: COMPETÈNCIES TRANSVERSALS I PROFESSIONALSDepartament: Estudis Econòmics i FinancersÀrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES Contingut relacionat Carregant... DescripcióProcés de desenvolupament de nous productes en un entorn competitiu. Identificació de les fases del llançament d'una nova oferta. Adopció i difusió d'innovacionsProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaMARTÍNEZ MATEO, JESUS■CREMADES CORTES, ROSA ANA■■Interés professionalDisseny de Productes és una assignatura optativa de 6 crèdits, que segons l'assignació del crèdit europeu en la UMH equival a 150 hores. La duració és quadrimestral i s¿imparteix en el segon quadrimestre del Quart curs de la titulació.L'assignatura pretén familiaritzar i impulsar el domini dels coneixements que permeten l'alumnat el desenvolupament de productes/serveis en un entorn competitiu. El programa realitza un recorregut que part de la informació del mercat i finalitza en el llançament d'un producte/servei. Al llarg de l'assignatura s'identifiquen les distintes fases del disseny i desenvolupament d'un nou producte/servei i es proporcionen claus pràctiques per a afavorir la innovació en processos i vies d'entrada al mercat.Competències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsCapacitat per a la planificació, organització, direcció i control dels sistemes i processos, en un marc que garantisca el respecte als valors, drets i principis bàsics de l'ordenament jurídic, la competitivitad empresarial, la protecció i conservació del medi ambient, i el desenvolupament sostenible de l'àmbit corresponent.Capacitat per a la innovació en el desenvolupament de noves línies, processos projectes i productes.Capacitat crítica i analítica en l'àrea d'especialitat corresponent.Capacitat de treball en equips multidisciplinaris i multiculturals.Competències EspecífiquesCapacitat per a percebre i valorar la importància de les noves tecnologies en l'àmbit empresarial i del seu entorn econòmic.Capacitat per a elaborar i controlar el procés de disseny i gestió de projectes.Capacitat per a identificar i emprendre iniciatives empresarials i professionals.Capacitat d'integració en qualsevol àrea funcional (en empresa o organització de gran tamany), i exercir amb soltesa les tasques de gestió.Objectius (resultats d'aprenentatge)01Tindre una visió completa del procés de disseny i desenvolupament de nous productes02Desenvolupar una capacitat per a l'adaptació i enteniment del procés de disseny i desenvolupament de nous productes en diferents contextos sectorials03Posar en relació i aplicar coneixements previs d'estratègia, finances, màrqueting i operacions dins del context de disseny de productes04Saber identificar i categoritzar noves oportunitats de desenvolupament de productes en el context d'una empresa existent o un nou projecte empresarial05Conéixer i aplicar metodologies i tècniques per a poder desenvolupar conceptes de productes i serveis basats en necessitats dels clients06Conéixer i aplicar tècniques per a traduir necessitats dels clients en especificacions concretes de producte07Conéixer i decidir sobre les diferents opcions de proves de concepte de producte en funció de factors interns i externs empresarials08Avaluar la importància de les activitats de disseny industrial segons la tipologia de productes09Conéixer i decidir sobre les opcions de prototipat de productes en context empresarials i de mercat específics010Capacitat per a avaluar les opcions de protecció industrial d'un nou producte011Realitzar presentacions eficaces en el context del desenvolupament de nous productesContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesU1Introducció al disseny de producteU2Oportunitats i planificació de la cartera de productesU3Identificació de necessitats clientsU4Especificacions de producteU5Conceptes: generació, selecció i provesU6Disseny industrial i prototipatU7Gestió de projectesAssociació objectius i unitatsObjectiu/UnitatU1U2U3U4U5U6U7010203040506070809010011CronogramaSetmanaUnitats didàctiquesHores dirigidesHores compartidesHores autònomesHores totals1400424026340610440610542612642612740610840610940610104061011436131240610134361314406101540610Pràctiques de l'assignaturaBibliografia Bàsica Domínguez Machuca, José Antonio / Álvarez Gil, Maria José. "Dirección de operaciones Aspectos estratégicos en la producción y los servicios". Madrid[etc.] McGraw-Hill D.L.1995. Milton, Alex. Rodgers, Paul . "Métodos de investigación para el diseño de producto". BLUME (Naturart); Edición: 1 (31 de octubre de 2013).Ulrich, David. Eppinger, Steven . "DISENO Y DESARROLLO DE PRODUCTOS". McGraw-Hill Interamericana de España S.L.; Edición: 5 (25 de marzo de 2013).Bibliografia ComplementàriaBueno Campos, Eduardo. "Organización de empresas estructura, procesos y modelos". Madrid Pirámide D.L.1996. Chiva Gómez, Ricardo. Camisón Zornoza, César 1958-. "Aprendizaje organizativo y sistemas complejos con capacidad de adaptación implicaciones en la gestión del diseño de producto". Castelló de la Plana Universitat Jaume I D.L. 2002. Miranda González, Francisco Javier. "Manual de dirección de operaciones". Madrid Thomson cop. 2005. Mootee, Idris. Rodgers, Paul . "Design thinking para la innovación estratégica ". Empresa Activa (15 de septiembre de 2014).Ohmae, Kenichi. "La mente del estratega". Madrid [etc.] McGraw-Hill D.L. 1997. Planellas i Aran, Marcel. "De la idea a la empresa". Barcelona Gestión 2000 [2002]. Sapag Chain, Nassir. Sapag Chain, Reinaldo. "Preparación y evaluación de proyectos". Santiago [etc.] McGraw-Hill Interamericana cop. 2000. Serrano Gómez, Francisco. Serrano Domínguez, César. "Gestión, dirección y estrategia de productos". Madrid Esic 2005. EnllaçosPágina web oficial del Ministerio de Ciencia y TecnologíaProgramariMetodologia i avaluacióAvaluacióL'avaluació de l'assignatura constarà de dos components fonamentals:1. Part pràctica. Serà en suma un 70% de la qualificació final. S'avaluarà la realització i exposició d'un projecte de disseny de producte/servei (55%), així com la realització i lliurament d'exercicis (15%). L'assistència a les sessions pràctiques serà obligatòria.2. Part teòrica. Serà un 30% de la qualificació final. Consistirà en la realització d'un examen en què es mesurarà el nivell de coneixements assimilats per l'alumne del conjunt de temes relacionats en el programa.