ESTADES II AssignaturaCodi: 1887Titulació: Grau en PsicologiaFacultat de Ciències SociosanitàriesCurs: Curs 4 de Grau en PsicologiaSemestre: 2Tipus: Pràctiques externesIdioma: CastellàECTS: 6Teoria: 0Pràctica: 6Hores: 60Adreçades: 60Compartides: 0Autònomes: 0Matèria: EstadesMòdul: Pràctiques Tutelades i Treball de Fi de GrauDepartament: Psicologia de la SalutÀrea: PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DE L'EDUCACIÓ Contingut relacionat Carregant... DescripcióConjunts integrats de pràctiques o treball d'investigació en centres públics i privats: disseny i intervenció.ProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaORGILES AMOROS, MIREIA■■■BENAVIDES GIL, GEMMA■■ESTEVEZ CASELLAS, CORDELIA■■INGLES SAURA, CANDIDO JOSE■■ESTEVEZ LOPEZ, ESTEFANIA■■VAN-DER HOFSTADT ROMAN, CARLOS JAVIER■■Interés professionalCompetències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsConéixer la legislació existent per a l'exercici de la professió.Aplicar el codi ètic i deontològic de la professió, i considerar els drets dels usuaris i la legislació vigentFormular hipòtesis, valorar la informació i promoure solucions viables als casos i situacions professionals.Capacitat per a analitzar, avaluar i valorar les situacions individuals i col·lectives identificar problemes, interpretar dades i formular solucions als problemes individuals o col·lectius.Valorar críticament la informació i aplicar el mètode científic per a la millora de la pràctica professional.Establir una bona comunicació interpersonal per a dirigir-se amb eficiència i empatia a la comunitat on es treballa i als individus amb els quals es relacione.Ser capaç de treballar en equips multidisciplinaris i multiculturals i liderar equips multidisciplinaris.Capacitat d'actualització, consolidació i integració dels nous coneixements per a la millora de l'exercici professional utilitzant les tècniques d'autoaprenentatge continuat i l'anàlisi crítica.Capacitat per a utilitzar i promoure la innovació i creativitat per a la solució dels problemes professionals.Competències EspecífiquesComprendre les bases de la conducta humana a partir de les fonts d'informació científica en psicologia i altres disciplines de l'àmbit de la salut.Conéixer el funcionament normal i patològic dels processos psicològics bàsics a partir dels quals poder elaborar un diagnòstic.Ser capaç de conduir una entrevista i aplicar correctament tests, proves diagnòstiques i altres eines d'avaluació psicològica. Si escau, ser capaç de dissenyar eines bàsiques per a l'avaluació i diagnòstic psicològic.Saber analitzar i interpretar adequadament els resultats d'altres avaluacions i intervencions psicològiques dutes a terme per altres professionals.Ser capaç d'adaptar la intervenció professional a diferents contextos i situacions professionals, treballant en equips interdisciplinaris, tant en el medi hospitalari o en atenció primària, com en altres contextos organitzatius d'actuació professional.Ser capaç d'emetre judicis diagnòstics (orals i escrits) raonats després d'aplicar adequadament procediments contrastats d'anàlisis del comportament individual i col·lectiu, tot respectant els components ètics de l'activitat professional i científica del psicòleg o psicòloga, i tant davant del subjecte objecte d'intervenció, com d'altres professionals.Aplicar els coneixements i capacitat tècnica propis de la psicologia per a ajudar a resoldre problemes de rellevància clínica i/o social, generats tant per condicions del propi subjecte o com per una dinàmica social determinada.Identificar les tècniques d'intervenció psicològica més apropiades en cada context per a afrontar amb èxit i garanties per a les persones problemes clínics i socials, així com dissenyar i aplicar plans d'intervenció a nivell individual i de grupObjectius (resultats d'aprenentatge)01Conèixer la legislació existent per a l'exercici de la professió. Aplicar el codi ètic i deontològic de la professió, considerant els drets dels usuaris i la legislació vigent. Formular hipòtesi, valorar la informació i promoure solucions viables als casos i situacions professionals. Capacitat per analitzar, avaluar i valorar les situacions individuals i col·lectives identificar problemes, interpretar dades i formular solucions als problemes individuals o col·lectius. Valorar críticament la informació i aplicar el mètode científic per a la millora de la pràctica professional. Establir una bona comunicació interpersonal per dirigir-se amb eficiència i empatia a la comunitat on es treballa i als individus amb els quals es relacioni. Ser capaç de treballar en equips multidisciplinaris i multiculturals i liderar equips multidisciplinaris. Capacitat d'actualització, consolidació i integració dels nous coneixements per a la millora de l'exercici professional utilitzant les tècniques d'autoaprenentatge continuat i l'anàlisi crítica. Capacitat per a utilitzar i promoure la innovació i creativitat per a la solució dels problemes professionalsContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesU1Tutoria En grup 1U2Seminari Inici Estades. Aquest seminari tindrà lloc abans que l'estudiant iniciï les seves estades pràctiques en el lloc assignat. Serà impartit pel seu tutor acadèmic i s'explicarà l'entorn professional específic en el qual vagi a realitzar les seves pràctiques pre-professionals, així com els requisits previs a la seva incorporació. També se li proporcionarà tota la documentació necessària per a la realització de les estades pràctiques.Pràctiques de l'assignaturaBibliografia BàsicaMoreno Martín, Florentino. "Practicum de psicología guía de iniciación a la profesión". Madrid Prentice Hall D.L. 2002. Bibliografia ComplementàriaRío Sánchez, Carmen del. "Guía de ética profesional en psicología clínica". Madrid Pirámide cop. 2005. EnllaçosProgramariMetodologia i avaluacióAvaluació- L'assistència durant el període de pràctiques (condició necessària per superar l'assignatura)- L'avaluació / informe del tutor professional sobre l'acompliment durant el període de pràctiques (30%).- L'avaluació del tutor acadèmic sobre l'aprofitament i assistència als seminaris i tutories programades (30%).- L'avaluació que el tutor acadèmic (o de forma conjunta tutor acadèmic i tutor professional), faça de l'informe de pràctiques lliurat per l'estudiant al final del període (40%).