PRODUCCIÓ ARTÍSTICA EN EL CONTEXT DE LA INDÚSTRIA CULTURAL AssignaturaCodi: 2141Titulació: Grau en Belles ArtsFacultat de Belles ArtsCurs: Curs 4 de Grau en Belles ArtsSemestre: 2Tipus: OptativaIdioma: CastellàECTS: 6Teoria: 1,5Pràctica: 4,5Hores: 150Adreçades: 60Compartides: 30Autònomes: 60Matèria: OPTATIVITAT DEL CENTREMòdul: COMPETÈNCIES TRANSVERSALS I PROFESSIONALSDepartament: ArtÀrea: ESCULTURA Contingut relacionat Carregant... DescripcióAmpliació dels models de la configuració visual pròpia dels llenguatges de l'art. Investigació de les dicotomies entre la Cultura i la contracultura, i la influència dels moviments socials i alternatius, els estudis culturals i els estudis marginals i/o perifèrics, no únicament com el context en què sorgixen les creacions artístiques sinó com nous llenguatges que revisen la pervivència, la ideologia i la "modernitat" de la Teoria i la Crítica tradicional.ProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaLOZANO CHIARLONES, ELISA■■■MARTINEZ GOMEZ DE ALBACETE, JUAN FRANCISCO■Interés professionalCompetències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsAdquisició d'una cultura historicosocial i sensibilitat estètica.Capacitat d'identificació, formulació i resolució de problemes bàsics de la branca del coneixement.Capacitat per a aplicar mètodes analítics i creatius per a l'anàlisi de problemes en els àmbits de la branca del coneixement.Capacitat creativa en l'àmbit de la branca del coneixement.Capacitat de comunicació en llenguatges formals, gràfics i simbòlics.Capacitat de treball en equips multidisciplinaris i multiculturals.Capacitat d'actualització dels coneixements en l'àmbit de la branca del coneixement.Capacitat de consolidació, ampliació i integració dels coneixements fonamentals de la branca del coneixement.Competències EspecífiquesCapacitat de comprensió de l'obra artística en el seu context social i cultural.Objectius (resultats d'aprenentatge)01Desarrollar una poética personal y crítica integrada en el contexto de la creación contemporánea02Adquirir una visión clara de la historia del mundo en paralelo con la historia del arte y la creación artística, para comprander su imbricación en nuestra sociedad03Experimentar diferentes técnicas, procesos y medios de expresión que posibiliten la correcta materailización de proyectos y obras04Investigar sobre el contexto visual y plástico contemporáneo y trabajar en la producción obra personal con capacidad crítica05Profundizar los conocimientos de técnicas y medios en los diversos talleres que permitan la decuada conceptualización y desarollo de las propuestas personalesContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesU1Industria culturalU2Cultura y contracultura. Función social y política del arteAssociació objectius i unitatsObjectiu/UnitatU1U20102030405CronogramaSetmanaUnitats didàctiquesHores dirigidesHores compartidesHores autònomesHores totals142410242410342410442410542410642410742410842410942410104241011424101242410134241014424101542410Pràctiques de l'assignaturaBibliografia BàsicaClark, Toby. "Arte y propaganda en el siglo XX la imagen política en la era de la cultura de masas". Madrid Akal, D.L. 2000. Debord, Guy 1931-1994. "La sociedad del espectáculo". Valencia Pre-Textos 2002. Ernst H. Gombrich. "Breve historia del mundo". Quinteto. Murray, Chris, 1951- ed. lit. "Pensadores clave sobre el arte el siglo XX". Madrid Cátedra 2010. Vaneigem, Raoul 1934-. "Tratado del saber vivir para uso de las jóvenes generaciones". Barcelona Anagrama 2008. Bibliografia ComplementàriaAliaga, Juan Vicente 1959-/Corral, María de/Cortés, José Miguel G. 1955-. "Micropolíticas arte y cotidianidad (2001-1968) = Art and everyday life (2001-1968) : [exposición : Espai d'Art Contemporani de Castelló, entre el 31 de enero y el 21 de septiembre de 2003]". [Valencia] Generalitat Valenciana [2003]. Ramírez, Juan Antonio 1948- . "Ecosistema y explosión de las artes condiciones de la historia, segundo milenio". Barcelona Anagrama D.L.1994. Ramírez, Juan Antonio 1948- ed. lit/Carrillo, Jesús ed. lit. "Tendencias del arte, arte de tendencias a principios del siglo XXI". Madrid Cátedra 2009. Read, Herbert. "Arte y alienación". Valencia Ahimsa [2000]. Wallis, Brian ed. lit/ Olmo, Carolina del/ Rendueles Menéndez de Llano, César. "Arte después de la modernidad nuevos planteamientos en torno a la representación". Tres Cantos (Madrid) Akal D.L. 2001. Enllaçoshttp://ProgramariMetodologia i avaluacióMetodologiaAprenentatge orientat a projectes: Realització d'un projecte per a la resolució d'un problema, aplicant aprenentatges adquirits i fomentant habilitats relacionades amb la planificació, disseny, realització d'activitats i obtenció de conclusions.Estudis de casos: Adquisició d'aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats, per tal d'interpretar-los i resoldre'ls, entrenant diversos procediments alternatius de solució.AvaluacióCriterios sobre 10.Trabajos prácticos (proyecto, memoria y piezas). 70%Trabajos teóricos (comentarios y exámenes) 10%Entrega de Portfolio digital. 10%Actitud y participación en clase, correción gramatical, ortografía y presentación 10%La no asistencia al 80% de las clases, así como la entrega de prácticas y trabajos fuera de los plazos y espacios fijados supondrá la no consideración de las mismas dentro de la evaluación continua. Los exámenes ordinarios y extraordinarios conllevarán la entrega de todas las prácticas y un examen escrito.