PRÀCTICUM I ORIENTACIÓ EDUCATIVA AssignaturaCodi: 3346Titulació: Màster Universitari en Formació del Professorat ESO i Batxillerat, FP i Ensenyament d'IdiomesFacultat de Ciències Socials i Jurídiques d'OriolaCurs: Curs 1 de Màster Universitari en Formació del Professorat ESO i Batxillerat, FP i Ensenyament d'IdiomesSemestre: 2Tipus: Pràctiques externesIdioma: CastellàECTS: 6Teoria: 6Pràctica: 0Hores: 150Adreçades: 20Compartides: 120Autònomes: 10Matèria: Practicum i Treball Fi de Màster Orientació EducativaMòdul: Especialitat Orientació EducativaWeb docent Departament: Contingut relacionat Carregant... DescripcióEl Pràcticum I pretén l'adquisició d'experiències en planificació, docència i avaluació de les matèries corresponents, el domini de l'expressió oral i escrita en la pràctica docent i el domini de les destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar un clima per a l'aprenentatge i la convivència per part de l'alumne a través de l'assistència a les classes i a altres activitats del tutor en el centre.ProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaSEGURA HERAS, JOSÉ VICENTE■■■MORALES SOCUELLAMOS, JAVIER■■Interés professionalEl Practicum I consisteix en la realització d'una estada en un centre de secundària, formació professional o escola d'idiomes. Familiaritza l'alumnat amb l'entorn professional en què un docent du a terme la seua activitat, i facilita la presa de contacte amb el que comporta la labor docent en la seua relació amb tots els agents que intervenen: estudiants, claustre i centre. A més, a l'estar tutelats durant esta estada per docents amb experiència en el centre, aconseguixen un acostament a la realitat acadèmica impossible d'aconseguir d'una altra manera.Competències i resultats d'aprenentatgeCompetències d'especialitatEn el cas dels/les alumnes/alumnes de l'especialitat d'orientació educativa, conéixer les característiques psicopedagògiques dels alumnes per a poder avaluar-los i emetre els informes que es requerisquen.En el cas dels/les alumnes/alumnes de l'especialitat d'orientació educativa, conéixer les mesures d'atenció a la diversitat que es poden adoptar per a poder realitzar l'assessorament necessari en cada cas.En el cas dels/les alumnes/alumnes de l'especialitat d'orientació educativa, analitzar l'organització i funcionament del centre per a coordinar l'orientació, personal, acadèmica i professional de l'alumnat en col·laboració amb els membres de la comunitat escolar.En el cas dels/les alumnes/alumnes de l'especialitat d'orientació educativa, desenrotllar les habilitats i tècniques necessàries per a poder assessorar adequadament les famílies sobre el procés de desenrotllament i d'aprenentatge dels seus fills.En el cas dels/les alumnes/alumnes de l'especialitat d'orientació educativa, identificar els servicis públics i entitats comunitàries amb què puga col·laborar el centre i promoure i planificar, en col·laboració amb l'equip directiu, les accions necessàries per a una millor atenció de l'alumnat.CEOE37. Adquirir experiència en el exercici de la orientació educativa i el assessorament psicopedagógico acreditant un bàs dominio de la expressió oral i escrita y de las competències profesionales necessàries para este ejercicio. CEOE38.Analitzar la realitat escolar en la que se porten a cap las pràctiques utilizando els marcos teòrics estudiados en el Màster. CEOE39. Planificar, desenrotllar o avaluar un pla de intervenció en el ámbito de la orientació educativa i el assessorament psicopedagógico. Identificar posibles àmbits de mejora de la intervenció realizada argumentant los fonaments teóricos de la proposta y com se avaluaria ésta. CEOE40. Revisar la pròpia experiencia i los coneixements previos des de el punt de vista de les competències adquirides o desenrotllades durant la realització del pràcticum. Objectius (resultats d'aprenentatge)Conéixer les les tasques bàsiques de planificació i impartició de classes, ús de tics en l'aula, dinamització de tutories. Col·laborar en l'avaluació. Planificar, preparar, impartir i avaluar una unitat didàctica en l'aula.Conéixer a través de l'observació, documentació i implicació en la mesura que siga possible, els detalls de funcionament del departament didàctic del tutor, PCA, coordinació del departament i reunions, coordinació i planificació d'activitats extraescolars.Conocer a través de la observación, documentación e implicación en la medida de lo posible, los procedimientos del dpto. de orientación escolar en el centro, tratamiento de necesidades especiales, plan de acción tutorial y funciones del tutor, gestión informática del seguimiento de estudiantes, procedimientos de atención a las familias y reuniones.Conéixer a través de l'observació, documentació i implicació en la mesura que siga possible, els principis bàsics de funcionament del centre, normes i organigrama, oferta educativa del centre, legislació bàsica del centre i la que afecta els professors, documents específics del centre i projectes en què està implicat.ContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesActividades de observación e intervención propuestas en los centros del practicumPràctiques de l'assignaturaBibliografia BàsicaBibliografia ComplementàriaEnllaçosAmpliar informació en la web específica del màster.ProgramariMetodologia i avaluacióAvaluacióTota la informació sobre l'avaluació del practicum es pot consultar en la web específica del màster http://masterprofumh.es.